تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
بررسی و دانلود تیزر فیلم زیبای The Past (گذشته) از «اصغر فرهادی»

مقالات جالب | معرفی سایت| معرفی محصولات و خدمات برتر

مقالات جالب | معرفی سایت| معرفی محصولات و خدمات برتر

بررسی و دانلود تیزر فیلم زیبای The Past (گذشته) از «اصغر فرهادی»

نقد و دانلود تیزر فیلم خارجی The Past (گذشته) از «اصغر فرهادی»
نقد و بررسی ماجرای The Past (گذشته) / جدیدترین ماجرای «اصغر فرهادی »
فیلمساز ایرانی، اصغر این فیلمساز با یک فیلم جذاب، فریبنده و فکر شده راهی جشنواره فیلم کن شدهاست . یک مثلث عشقی با درخشش برنیس بژو، علی مصفا و طاهر رحیم. یک زن فرانسوی، به نام ماری(بژو) در تلاشهست تا مشکلاتش با همسر ایرانی اش، احمد(مصفا) را که خیلی وقتاست از هم جدا شده اند، حل کند و یک شروع شدید با یک شریک جدید با نام سمیر(رحیم) داشته باشد. ماجرای بعضی از تم های فیلم قبلی اصغر یعنی جدایی را هم دارد. مفاهیمی مثل فناپذیری عشق پوشالی در کنار ایده هایی چون ایجاد رابطه صمیمانه و خانوادگی در دنیایی که قبول کردن فرزند همسر جدید، یک مساله معمول به حساب می آید. این موضوع با یک تم تراژیک قوی _ گذشته که با بیرحمی بر ما چنگ می زند _ ترکیب و دارای قدرت بیشتری شدههست . فرهادی ، افسردگی و عصبانیتی که در مبارزه با گذشته و از بین بردن انتخاب های نادرست زندگی، درگیرش می شویم را نشان می دهد.





« سفر ستاره ای به سوی تاریکی » اگرچه یک اثر بلاک باستر پر هزینه و پر زرق و برق است
اما خوشبختانه به اندازه کافی مسلط بر داستان و اتفاقات پیرامونش هست که بتوانیم آن را بهترین بلاک باستر سال خطاب کرد.


فیلم، یک درام پیچیده و در اغلب مواقع درخشان با اجراهایی مهار شده و هوشمندانه است . ظرافت خاصی در کنار هم چیدن جزئیات و تکه های داستان به شکل یک الگو، پیچش های غیر منتظره در طرح داستان، تعلیق های پیچیده و آشکارسازی ها وجود دارد. ساختار روایی، شاید خودش زیاد از حد، از پیش تعیین شدهاست : ملودرام کم در ترکیب با تراژدی وجود دارد و شاید غیبت طولانی یکی از کاراکترهای مهم در فیلم، حدس زدن صحنه آخر را آسان کند. فیلم، در اغلب مواقع شبیه یک تئاترهست ، اما در عین حال دلچسب و جالب توجه هم است. این نیرو و هوش فرهادی در فیلمسازی اش واقعاً رضایت بخشاست .

ماری از احمد خواستهاست که از تهران به پاریس بازگردد و برای انجام کارهای طلاق به تاخیر افتاده و اختلاف نظر ها حاضر شود. از نظر قانونی نیازی نیست که او حضور داشته باشد، اما ماری یک خاتمه خوب می خواهد تا یک خداحافظی متمدنانه و بالغانه با ازدواج شکست خورده اش داشته باشد. همچنین احمد هم با فرزندانش، لی کوچولو (جین جاستین) و لوسی نوجوان (پائولین برلت)که همیشه شیفته او بوده اند، وداعی درخور داشته باشد. www.parsfilm41.com


در تعریف عامیانه واژه " بلاک باستر " همواره بر پر هزینه بودن و پر زرق و برق بودن اثر تاکید می شود.


اما خوشبختانه به اندازه کافی مسلط بر داستان و اتفاقات پیرامونش هست که بتوانیم آن را بهترین بلاک باستر سال خطاب کرد.


ماری برای ترساندن احمد، برایش هتل رزور نکردهاست ، اما با انگیزه هایی پیچیده انتظار دارد که احمد در خانه کوچک و شلوغ ماری اقامت کند تا او را بیندازد درست در وسط مسئولیت ها و زندگی اخیری که ماری داشتهاست . شریک جدید و جوانتر ماری، یعنی سمیر (رحیم) که صاحب یک مغازه خشکشوییاست ، به همراه پسر کوچکش، فرود(الیاس آگیس) به خانه ماری نقل مکان کردههست . احمد و ماری هنوز هم رابطه یک زوج متاهل را دارند و این باعث ناراحتی سمیرهست هر چند که این رابطه یک رابطه ناکامهست . و هر سه بچه ها به صورت غریزی به احمد در جایگاه پدر نگاه می کنند و باعث می شوند که این موقعیت دردناک، پیچیده و غامض، حتی سخت تر هم شود. غم انگیز تر از همه، وظیفه ایاست که ماری از احمد انتظار دارد، انجام دهد: که با لوسی صحبت کند و از او بخواهد دلیل عصبانیتش را توضیح دهد. جواب های لوسی، حقایق دردناک و حتی وحشتناکی را در مورد مسائلی که به ایجاد این موقعیت ختم شدهاست ، آشکار می کند. دانلود فیلم

فیلم ساز ارتباطات بین افراد را مثل آناتومی بدن تشریح می کند: دردآور و پیچیده. آیا ماری باید طلاقش را در غیبت احمد نهایی می کرد؟ آیا او باید رشته های گذشته را پاره می کرد و خودش با ناراحتی های لوسی برخورد می کرد؟ و اگر ناراحتی لوسی ریشه در نارضایتی او از شریک جدید ماری داشت، بهتر نبود که او شریک قبلی اش را خارج از این مساله نگه دارد؟ این فیلمساز نشانمان می دهد که جواب «بله» ممکنهست یک پاسخ معقول نسبت به هر سه پرسش بالا باشد، اما این را هم نشان می دهد که این ها به هم نامربوطند. ماری قانع شدههست که احمد را برگرداند تا با او به شکلی ویرانگر رو به رو شود. و باز هم با همان فشارها قانع می شود که به سمت سمیر هم هل داده شود. چیزی که در این درام، رضایت بخشهست ، اهمیتیاست که به عمل معذرت خواهی می دهد. بچه ها مجبور می شوند که برای خطایی که مرتکب شده اند، معذرت خواهی کنند وگرنه هدایایشان را نخواهند گرفت. سمیر به خاطر رفتارش با ماری عذرخواهی می کند و با عصبانیت می گوید که این «تاسف» به این معنا نیست که او میدان را خالی می کند. شاید این رفتار متمدنانه معذرت خواهی و جبران، ما را از اشتباهات گذشته مان جدا کند و شاید باز هم تشویق به تکرار آن ها شویم.

فرهادی فیلمش را با فراوانی جزئیات مرموزانه و غافلگیری های داستانی پر نکردههست و آن را به محدوده باورپذیری و معقول بودن نزدیک کردهاست . اما عجب فیلم محکم و گیراییهست که تار و پودی واقعی و عقلانی دارد و از همان سکانس شجاعانه اول فیلم، خود را نشان می دهد. یعنی جایی که ماری، احمد را از فرودگاه برمی دارد، سوار یک اتومبیل نا آشنا می شوند و از محل پارک دنده عقب می گیرد و یک تصادف بی دلیل اتفاق می افتد: حادثه ای که این فیلمساز با هوشمندی عنوان ماجرای را در پی آن بالا می آورد :گذشته. که برف پاک کن ماشین همراه آن می شود. دنده عقب گرفتن خطرناکهست ، بازگشت خطرناکاست ، گذشته خطرناکاست . read more


آثاری نظیر فیلمهای اَبَر قهرمانی با حضور انواع و اقسام موجودات تخیلی که از هر نقطه ای از تصویر در حال سرازیر شدن هستند!
« سفر ستاره ای به سوی تاریکی » اگرچه یک اثر بلاک باستر پر هزینه و پر زرق و برق است


"منبع: سایت نقد فارسی"
برچسب ها : فیلم , دانلود فیلم, دانلود جدیدترین فیلم ها ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392ساعت 22:58 توسط amir ali | تعداد بازديد : 1344 | |